Am avut plăcerea în această vară să fim selectate la un curs de perfecționare în străinătate organizat de Goethe Institut din București și de cel din Bulgaria. Experiența cunoașterii a debutat luni, 26 august în Varna și s-a finalizat vineri, 30 august 2019, iar promotorii acestui curs inovativ au fost pe măsura așteptărilor: Ana Viscrean, Lyubova Mavrodieva, Rossi Vassileva, Paulina Stoyanova, Ursula Schneider –Szutta, Adriana Svraka. Din cursul desfășurat de Frau Ursula Schneider- Szutta am învățat cum să reducem sau cum să evităm evoluția conflictelor, modalități de combatere verbală și nonverbală, dar și cum să ne îmbunătățim conduita și stima de sine. ,,Așadar, acest curs a avut un impact deosebit asupra noastră, iar din punctul meu de vedere, toți profesorii de germană, și nu numai, ar avea nevoie de acest curs susținut de Frau Ursula Schneider –Szutta, care ne-a impresionat prin profesionalismul său și prin atitudinea jovială.”(Pânișoară Elena Ștefania- Școala Gimnazială ,,Constantin Săvoiu”).Despre cursul Anei Viscrean centrat pe managementul clasei de elevi putem spune cu certitudine că ne-a încărcat pozitiv, deoarece aceasta ne-a demonstrat prin exemple ludice și eficiente cum metodele alternative de învățare sunt în beneficiul elevilor noștri. ,,Voi aplica și la clasele mele o parte din metodele descoperite, iar cea care m-a fascinat a fost das Gordische Knoten- Spiel- Jocul Nodul Gordian.”(Ștefănoiu Monica, Școala Gimnazială ,,Alexandru Ștefulescu”)
,,Totodată, din cursul ,,Medii Digitale” al lui Rossi Vassileva și Pavlina Stoyahova și am învățat că aplicații ca Multimeter, jocuri tip Memory bazate pe diverse teme, coduri QR și crearea de jocuri pe diferite teme prin learning apps sunt menite să ne transforme în niște profesori apropiați de elevii noștri și ancorați în realitatea contemporană. Cel puțin la liceu, este esențial ca noi, profesorii, să avem în vedere mesajul cursului și să îl urmăm: BYOD-Bring your own device.” Adam Gabriela –Colegiul Național ,,Johannes Honterus”- Brașov
De asemena, Frau Lyubov Mavrodieva a fost dinamică și a atins cu succes toate aspectele interesante privind modalități prin care învață tinerii, iar noi am deprins tehnici de stimulare a interesului elevilor față de proiecte- de exemplu, fragmentele din poezii necunoscute se amestecă, elevii le vor ordona pe baza intuiției, dar și datorită versificației, iar ceea ce vor realiza în final va fi munca de cercetare privind poezia în întregime și informații despre autorul acesteia, contextul istoric și premisele scrierii respective.
În final, dorim să evidențiem faptul că ne dorim să fim selectate și anul următor pentru că ne-am întors cu plăcutul sentiment al îmbogățirii sufletești și profesionale, dar și cu motivație intrinsecă ridicată. Le mulțumim organizatorilor și gazdelor noastre din Bulgaria, din pitorescul oraș Varna, îndeosebi doamnei Ivanka Kamburova.
Ospitalitatea și prietenia vecinilor noștri ne-au însoțit pretutindeni, bucurându-ne din plin de beneficiile acestui program de perfecționare de tip bursă la care au participat peste 50 de profesori din România, Bulgaria și Moldova. La final, vă lăsăm să reflectați:,,Omul este o mașinărie complexă.”Noi în calitate de profesori moderatori trebuie să ne adaptăm în permanență cerințelor elevilor, iar astfel de programe sunt optime, venind în sprijinul nostru din partea Institutului Goethe.
Prof.Adam Gabriela- Colegiul Național,,Johannes Honterus”- Brașov
Prof.Pânișoară Elena Ștefania- Școala Gimnazială ,, Constantin Săvoiu”- Tg. Jiu;
Prof.Monica Ștefănoiu- Școala Gimnazială ,,Alexandru Ștefulescu”- Tg. Jiu.