Persoanele fizice, juridice și instituțiile publice din România pot accesa de joi, 2 mai, numărul unic 1911, pentru a raporta incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat.
„Din data de 2 mai lansăm prin Centrul Național de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică – CERT-RO un număr unic 1911, apelabil din toate rețelele și la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoanele fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere”, a anunțat ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Alexandru Petrescu. Potrivit ministrului, inițiativa survine în contextul în care, la nivel național, educația digitală în domeniul securității informațiilor continuă să fie deficitară. Majoritatea alertelor procesate de CERT-RO, circa 87,8%, se referă la sisteme informatice vulnerabile, compromise sau infectate cu diverse variante de malware.
I.I.