Ștefan Mandachi, afaceristul care a construit primul metru de autostradă din Moldova, conferință de presă în scaun cu rotile, alături de victime ale accidentelor rutiere

Ștefan Mandachi, afaceristul care a construit primul metru de autostradă din Moldova, conferință de presă în scaun cu rotile, alături de victime ale accidentelor rutiere




Antreprenorul sucevean Ștefan Mandachi a anunțat, duminică, în cadrul unei conferințe de presă organizată la primul metru de autostradă din Moldova, că va lansa în luna august un documentar privind consecințele lispsei infrastruturii rutiere sigure în România. În documentar va prezenta, între altele, mărturii ale unor victime ale accidentelor rutiere, dar și ale familiilor care au pierdut oameni dragi în accidente rutiere.
Conferința de presă, organizată împreună cu Asociația Națională pentru Sprijinirea Victimelor și Prevenirea Accidentelor Rutiere, s-a desfășurat într-un cadru neobișnuit. Ziariștii au fost invitați să stea în scaun cu rotile, alături de mai multe persoane care au fost victime ale accidentelor rutiere și acum sunt imobilizate în scaune cu rotile.
În cadrul evenimentului, Mandachi a prezentat o familie care și-a pierdut patru din cei nouă copii într-un accident rutier. De asemenea, la conferința de presă a fost prezent și Cristofor Aldea Teodorovici, fiul cuplului de artiști Ion și Doina Aldea Teodorovici din Republica Moldova, care au murit într-un accident rutier în România, în octombrie 1992.
Persoanele aflate în scaun cu rotile alături de Ștefan Mandachi au spus că s-au alăturat demersului antreprenorului sucevean pentru ca în România să fie drumuri mai sigure și să nu mai existe pierderi de vieți omenești.
Marius Stratulat este de opt ani în scaun rulant din cauza unui accident rutier. El spune că lipsa infrastructurii duce la victime, motiv pentru care susține demersul lui Mandachi.
O tânără pe nume Ioana, care este paralizată de aproape trei ani, a povestit șocul prin care a trecut atunci când, în urma unui accident rutier a constatat că nu se poate mișca. Abia după un an și jumătate de recuperare a reușit să stea singură în șezut, a relatat tânăra.

„Cred că este timpul să ne luptăm pentru ce ne dorim și să nu lăsăm pe alții se ne umple visele cu promisiuni goale”, a spus Ioana.

Film documentar despre lipsa infrastructurii rutiere
Ștefan Mandachi a arătat că după evenimentul din 15 martie 2019, când aproape toată țara i-a fost alături în protestul „România vrea autostrăzi! #șîeu”, a pornit un alt proiect.
Este vorba despre realizarea unui film documentar prin care vrea să atragă atenția asupra necesității unor drumuri sigure.
Acesta a mai spus că, potrivit statisticilor, vinovați pentru dramele de pe șoselele României sunt șoferii care au condus cu viteză prea mare, însă nicăieri nu sunt menționați cei care ar fi trebuit să facă drumurile.
Antreprenorul sucevean spune că toată lumea s-a așteptat de la el să facă „pași de elefant, pași mari, minuni, miracole”, după protestul din 15 mai. Vorbind despre manifestul său, Mandachi a spus că efectul social a avut un impact mai mare de 1.000 de ori față de ceea ce anticipa.
Totodată, el a explicat că a avut un proiect prin care a arătat că, în lipsa autostrăzilor, drumul de la Târgu Jiu la Botoșani este făcut în 16 ore.
Mandachi a mai anunțat că va face în zona metrului de autostradă un memorial al accidentelor grave din România, în condițiile în care a devenit un loc de pelerinaj unde opresc foarte mulți români.

„În țara asta nu se întâmplă absolut nimic”
Antreprenorul sucevean a mai spus că a constatat că „românii se aprind greu și se sting repede” și că nimeni nu a găsit modalități pentru a face mai vizibilă nevoia de autostrăzi. Din oamenii de afaceri care au fost alături de el în 15 martie, puțini au rămas, a spus Mandachi.
„Sunt oameni de afaceri care au ditamai departamente de marketing, ditamai bugete de marketing și nici unul nu au nicio idee să facă o campanie similară, dar când își promovează business-urile au tot felul de idei, au tot felul de bugete, vin în seminarii și ne spun cum să ne îmbogățim, cum să facem”, a spus Mandachi.

El a subliniat că nu ceartă pe nimeni, dar că asta este o constatare a sa.
Totodată, el a negat că ar intenționa să se implice în politică și a arătat că sunt foarte multe persoane care au schimbat multe în lume fără să fie politicieni.
Mandachi a atras atras atenția că România este țara morții în Europa având primul loc la decese prin accidente rutiere, iar Suceava se află pe primul loc în țară la morți în accidente rutiere.
„Suntem fruntași în țara morții”, a spus Mandachi, care îi consideră curajoși pe cei care circulă pe drumurile din țară și din Suceava.
Ștefan Mandachi a mai arătat că de la manifestul său din 15 martie au trecut două luni și nu s-a făcut nimic notabil în România în ceea ce privește construcția de autostrăzi, în timp ce în lume s-au dat în folosință sute de kilometri.
El a spus că în această perioadă a parcurs 6.000 de kilometri în țară pentru documentarea filmului său și că nu a întâlnit șantiere care să-l determine să considere că se lucrează la infrastructura rutieră.
„Nu s-a întâmplat nimic. Lumea doarme, că e somn. Nu putem sta numai cu praf în ochi: da domnule, o să facem. Să vedem șantiere. Unde sunt șantiere? În țara asta nu se întâmplă absolut nimic”, a declarat Mandachi.
El a adăugat că nu-și dorește ca România să fie un fel de hibernațiune și că trebuie ca fiecare să vină cu o inițiativă pentru a determina autoritățile să facă drumuri mai sigure.

Citește și:

Ștefan Mandachi vrea să realizeze un documentar despre oamenii morți pe drumurile din România. Noul proiect al antreprenoului care a făcut metrul de autostradă din Suceava

Ștefan Mandachi continuă campania „România vrea autostrăzi”. În cât timp parcurge un român un drum de 643 de km, respectând toate regulile? / VIDEO

Presa internațională despre gestul lui Ștefan Mandachi: ”Cea mai mică autostradă din lume face de rușine o națiune”

Post-ul Ștefan Mandachi, afaceristul care a construit primul metru de autostradă din Moldova, conferință de presă în scaun cu rotile, alături de victime ale accidentelor rutiere apare prima dată în Libertatea.ro.



Cititi tot articolul