Serviciile oferite prin Spațiul Privat Virtual, extinse


Serviciul on-line Spaţiul Privat Virtual va oferi contribuabililor posibilitatea de a accesa noi documente precum: chestionarele întocmite de persoana fizică la sosirea şi/sau plecarea în/din România, precum şi Notificările privind rezidenţa persoanelor fizice; declaraţiile de înregistrare fiscală; cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală, precum şi Certificatul de rezidenţă fiscală; cererile de restituire; cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale sau a numărului unic de identificare şi certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale. Totodată, informaţiile cu privire la evidenţa creanţelor fiscale au fost incluse în categoria documentelor ce pot face obiectul comunicării prin Spaţiul Privat Virtual, iar contribuabilii care depun Declaraţia unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice în format hârtie vor avea posibilitatea de a verifica, corectitudinea prelucrării de către organul fiscal a acesteia. Pentru o mai bună transparenţă, termenele de păstrare pentru documentele emise de către MFP/ANAF şi comunicate prin SPV au fost majorate până la maxim 100 de zile în cazul „Certificatului de atestare fiscală” şi a „Adeverinţei de venit” (termenele de păstrare au fost cuprinse distinct în Anexa nr.1 la Ordinul Ministrului Finanţelor Publice nr. 2894/2019). În vederea facilitării accesului la serviciul Spaţiul Privat Virtual a fost eliminată verificarea la ghişeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate. În acelaşi timp s-a creat posibilitatea identificării în străinătate, la misiunile diplomatice/oficiile consulare ale României, a persoanelor fizice în scopul înregistrării acestora ca utilizatori ai serviciului ,,Spaţiul Privat Virtual” (SPV).
I.M.



Cititi tot articolul