Impact în Gorj: Vîlceanu dă în judecată CEO. Parlamentarul nu are acces în sala de apel. Liderul liberalilor gorjeni a anunțat că va acționa în instanță conducerea Complexului Energetic Oltenia. Motivul? Refuzul managerului CEO de a-i permite parlamentarului să stea de vorbă cu minerii și energeticienii. Vîlceanu vrea să dezbată cu angajații companiei proiectul său legat de Legea Pensiilor. „Cam de un an și jumătate încerc să merg la o sală de apel să stau de vorbă cu oamenii. Am văzut o comunicare dinspre PSD cum că va veni domnul Deneș, ministrul Apelor și Pădurilor, la Gorj, și va merge într-o carieră din CEO. Și l-am întrebat pe domnul Boza cum el poate și eu nu?! Și mi-a spus că nu va intra nimeni în carieră, aștept să văd! Oricum având în vedere aceste aspecte, e clar că nu mi se va permite să stau de vorbă cu oamenii. Îi voi acționa în instanță ca să pot să merg să stau de vorbă cu minerii cărora vreau să le prezint cele două proiecte legate de pensionare. Vreau să le arăt ce prevede proiectul lui Weber și Cârciumaru și ce conține proiectul meu. Oamenii să decidă care este cel mai bun”, a declarat Dan Vîlceanu.
Gorj Domino: Surse: Ghiga, director cu delegare la Cariera Lupoaia! Dispoziția semnată, Vulpe mutat la Tismana. S-au purtat negocieri, la finalul săptămânii trecute, la EMC Motru, lideri politici și sindicali trăgând sfori pentru a-și impune oameni la conducerea carierelor din zonă. Astăzi, la EMC Motru se vor derula concursuri pentru posturi de CFL-iști și ingineri șefi la ambele cariere, Roșiuța și Lupoaia. În mineritul motrean, se vehiculează că Ion Ghiga, actualul director adjunct al Unității de Închidere și Conservare Motru, ar urma să fie promovat în fruntea Carierei Lupoaia iar Viorel Vulpe ar urma să fie transferat la Cariera Tismana. Pe surse, se vehiculează și o mutare a directorului Constantin David, la Direcția Minieră din Târgu-Jiu.
Pandurul: Cuc dă un termen nou pentru finalizarea centurii din Târgu-Jiu. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat duminică la Târgu-Jiu că licitația pentru desemnarea constructorului care să realizeze lucrările rămase la varianta ocolitoare va fi demarată în câteva zile. Luna viitoare, ar putea fi desemnat câștigătorul, iar, în vară, să înceapă lucrările. 14 luni va avea la dispoziție constructorul să ducă la bun sfârșit centura orașului. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a recunoscut că proiectul a suferit modificări față de cel inițial, iar banii, în jur de 200 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor, vor veni de la Uniunea Europeană. Utilajele ar putea reveni în șantier în această vară.
Situri arheologice pe traseul BRUA, în Gorj. Arheologi plătiți de Transgaz le analizează. Situri arheologice din Epoca Bronzului, descoperite în Vierșani, chiar pe traseul conductei de gaze ce va alimenta Bulgaria, România, Ungaria și Austria. Arheologii au analizat mare parte din vestigii și dau asigurări că aceste descoperiri nu vor aduce întârzieri la realizarea proiectului. Lucrările vor demara în forță, pentru început, în localitatea Schela. În Vierșani și Bălănești, arheologii au descoperit situri despre care nu se știa. Multe dintre obiecte au fost extrase, expertizate și vor fi expuse la Muzeul Județean Gorj.
Gorjeanul: Creditul care a salvat CE Oltenia. „Mai avem un hop”. Complexul Energetic Oltenia ar fi intrat în insolvenţă dacă nu ar fi putut lua creditul pentru plata certificatelor de emisii de carbon, a declarat Doru Vişan, secretar de stat în Ministerul Energiei. CE Oltenia a accesat credite de 500 de milioane de lei pentru a plăti până la data-limită, 1 mai, certificatele de emisii pe care trebuie să le achiziţioneze producătorii de energie poluantă. „CE Oltenia a acoperit mare pondere din povara certificatelor de dioxid de carbon, care au fost bugetate la 7 euro pe certificat şi au ajuns la o medie de peste 21 de euro ca achiziţie. Deci, marea parte a certificatelor a fost acoperită din venituri proprii, adică, mai concret, piaţa a absorbit, în multe perioade de timp, costul acestor certificate. Dar au fost şi perioade lungi de timp când preţul din piaţă nu a absorbit aceste certificate. Ca atare, prima măsură care trebuia luată o reprezenta un credit pentru a acoperi această diferenţă. Dacă nu făceam acest lucru, penalităţile de 100 de euro pe certificat duceau la insolvenţă”, a spus Vişan, menționând că, în acest moment, compania nu mai are niciun fel de ameninţare de acest tip, numai că este vulnerabilă la o nouă creştere a preţului certificatelor şi la impredictibilitatea pieţei.