O profesoară de la Colegiul Economic ,,Virgil Madgearu” din Târgu-Jiu a fost recent distinsă cu un premiu la finalul derulării celei de-a treia ediții a concursului național #Digitaliada.
Ediția a treia a concursului #Digitaliada și-a desemnat câștigătorii. 224 de materiale digitale educaționale au fost înscrise, în total, în concurs, iar dintre acestea, juriul a selectat 9 câștigători.
Astfel, premiul al III-lea la secțiunea Aplicații i-a revenit profesoarei de geografie Aurora Dumitrescu de la Colegiul Economic ,,Virgil Madgearu” din Târgu-Jiu, pentru aplicația ,,Călătorie virtuală în Europa”.
Materialul este o pagină web care prezintă, cu ajutorul imaginilor, peisajele naturale, antropice și culturale din Europa și conține inclusiv trei teste de evaluare, corespunzătoare fiecărui capitol.
Cadrul didactic de la Târgu-Jiu folosește în mod constant conținutul educațional disponibil pe platforma www.digitaliada.ro și consideră că misiunea dascălilor este aceea de a transforma și moderniza procesul de educare, convertindu-l într-unul interactiv, interesant, colaborativ.
,,Utilizând suporturi digitale, mai degrabă le ,,arătăm” elevilor decât să le ,,spunem”. Asta conduce la înțelegere, cercetare și explorare în moduri în care textele nu le pot face. Pentru mine, platforma Digitaliada reprezintă o provocare de schimbare majoră în educație, un spațiu unde experiența fiecăruia cu digitalul poate fi publicată și folosită de oricine e interesat de educație”, a declarat câștigătoarea locului III.
#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare.
Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul Digitaliada, proiect de educație digitală al Fundației Orange, și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și persoanelor de peste 14 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.
În cadrul concursului, au fost deschise trei secțiuni pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice.
În cadrul fiecărei categorii au fost premiate trei materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8.000 Euro.
Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să-și susțină în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital.
,,Multe dintre materialele premiate promovează sau dezvoltă activități de învățare propuse în noile programe școlare și vizează în mod direct competențe specifice profilului de formare.
Am convingerea că aceasta este calea prin care un profesor inovativ demonstrează că disciplina pe care o predă este un mijloc, și nu un simplu scop în sine – iar mijloacele de învățare digitale nu fac excepție”, a declarat Ciprian Fartușnic, cercetător științific principal, Institutul de Științe ale Educației.
Izabella Molnar