Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, desfășoară, în Spațiul Privat Virtual, o nouă campanie de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se dota cu case de marcat electronice și pentru îndeplinirea voluntară a obligațiilor fiscale.
Prin SPV, sunt transmise scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcție de situația în care aceștia se regăsesc, conform evidențelor instituției:
1. celor care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – Declarație informativă privind livrările / prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregitrate în scopuri de TVA, însă nu figurează înscriși în evidențele ANAF și cu Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF;
2. celor care figurează în evidențele ANAF înregistrați cu Cerere de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF, însă aparatul/aparatele nu figurează ca fiind instalat/e;
3. celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999 au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeași ordonanță, și care nu și-au îndeplinit această obligație;
4. celor care figurează înscriși în evidențele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale însă nu și-au îndeplinit obligațiile prevăzute de legislația în vigoare privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.
Totodată, amintim că ANAF a demarat, începând din 1 august a.c., o amplă acțiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale și pentru creșterea conformării la declarare a obligațiilor fiscale la bugetul de stat.
Controalele vor conduce la identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligații fiscale accesorii mai mici, în comparație cu cele rezultate în urma unei inspecții fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-și corecta declarațiile și de a se conforma la plata obligațiilor, potrivit legii.
De asemenea, în cadrul acțiunii, inspectorii antifraudã vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectã obligația legalã privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.
Birou Comunicare şi Servicii Interne
Articolul O nouă campanie de informare, prin SPV, referitoare la utilizarea caselor de marcat electronice apare prima dată în Impact In Gorj.