O gorjeancă a câștigat daune morale de la Tarom, după ce o cursă a avut întârziere 24 de ore


O
gorjeancă a dat în judecată Tarom și a reușit să câștige în instanța de
judecată despăgubiri morale și compensații în valoarea totală de 1.400 de euro,
pentru că avionul cu care femeia ar fi trebuit să se întoarcă din Dubai a
întârziat peste 24 de ore.

Cazul
a fost prezentat de adevarul.ro: „Totul s-a întâmplat în 2014, când femeia şi
soţul ei au cumpărat o vacanţă în Dubai pentru perioada 13.09-20.09.2014,
transportul urmând să fie realizat cu un avion TAROM cu plecare din Bucureşti
la ora 08:05 şi sosire în Dubai la ora 14:00, iar zborul de întoarcere în ţară
fiind cu plecare de pe Aeroportul Dubai la ora 14:55  şi sosire pe Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti
la ora 19:10. În data de 20.09.2014 , când familia de gorjeni ar fi trebuit să
se întoarcă din vacanţă,  la avionul c
ear fi trebuit să decoleze la ora 14.55 s-au constatat unele neconformităţi
tehnice, fiind necesară schimbarea a două roţi ale aeronavei. Pentru că
problema nu a putut fi rezolvată pe loc, a fost nevoie de trimiterea celor două
roţi de la Bucureşti cu o cursă Turkish Airlines, care circula pe ruta
Bucureşti – Istanbul.  Astfel, roţile
aeronavei au ajuns pe aeroportul din Dubai abia în dimineaţa zilei de 22
septembrie 2014“.

A
cerut daune de 5.000 de euro

Turista
a cerut daune morale de 5.000 de euro şi 600 de euro compensaţie: „Din cauza
defecţiunii tehnice, pasagerii cursei Dubai Bucureşti printre care se afla şi
reclamanta , au fost nevoiţi să stea în incinta aeroportului Dubai, până în
jurul orei 23:00 când au fost transportaţi de către autorităţile arabe la un
hotel, iar în data de 21.09.2014, în jurul orei 12:00, au fost anunţaţi că vor
fi îmbarcaţi pentru un zbor cu destinaţia Dubai- Dublin, Dublin – Bucureşti.
Reclamanta a aterizat pe aeroportul Henri Coandă Bucureşti în data de
22.09.2014, ora 05:55”, se arată în cererea de chemare în judecată.

După
ce a trecut de zona de îmbarcare, a așteptat ore întregi fără a primi vreo explicație
și, în plus, nu a putut nici măcar să iese să meargă la grupurile sanitare,
pentru că se aplicase viza de ieşire din Emiratele Arabe. „În jurul orelor 21,
autorităţile arabe, care la acel moment nu aveau cunoştinţă de cauza
neefectuării zborului, vehiculându-se greva TAROM, defecţiune a aparatului de
zbor, boală echipaj, i-au preluat, făcând demersurile pentru anularea vizei de
ieşire”, se mai arată în cererea de chemare în judecată. Aceasta a mai motivat
că, atunci când a ajuns în Dublin, i-au fost aruncate la gunoi două parfumuri
cumpărate din Dubai, dar a fost nevoită să plătească bani pe mâncare şi haine,
pentru că a ajuns de la 35 de grade în Dubai, la 18 grade, în Dublin.

În timpul procesului, Tarom a invocat împrejurări
excepționale și că s-a solicitat ajutorul partenerilor contractuali Kuwait Air
pentru închirierea roţilor care ar fi trebuit înlocuite, dar nu s-a reuşit.

Articolul O gorjeancă a câștigat daune morale de la Tarom, după ce o cursă a avut întârziere 24 de ore apare prima dată în Impact In Gorj.





Cititi tot articolul