A trecut mai bine de un deceniu de când autoritățile au început „modernizarea” drumului ce face legătura între comuna Slivilești și municipiul Motru, tronsonul de 7 kilometri fiind o adevărată piatră de moară pentru cei care ar fi trebuit să execute lucrările până acum. Dacă în urmă cu 13 ani primele asfaltări s-au făcut iarna, de Bobotează, iar cei care și-au bătut joc atunci de asfalt au fost condamnați pentru faptele lor, acum nici vara nu se mai lucrează. O parte din drum a fost betonat anul trecut, dar un sens de mers a rămas în continuare doar din piatră, pământ și multe gropi. Asta spre disperarea taximetriștilor care trec pe aici zi de zi. „Oamenii preferă să ne cheme pe noi decât să își rupă ei mașinile prin gropile astea. În locul lor și eu aș face la fel. Nu ai cum să refuzi comanda. Te sună clientul, vii și îl iei, chiar dacă dai cu mașina în gropi. Nu vă mai spun cum e iarna, că au lăsat mustățile astea de fier beton pe mijlocul drumului ca să lege cu sensul celălalt. Când a nins mult te duceai cu mașina printre ele, săreai de pe beton și te duceai în șanț. Dar ce să facem, că așa e la noi, din păcate?!”, a spus un șofer de taxi. Nici localnicii nu au viață mai ușoară pentru că și mașinile lor se strică des. „Pentru ce plătim taxe și impozite, ca să avem și noi un drum mai bun. Eram copil când au lucrat prima dată pe aici. Am luat permisul între timp și drumul tot așa a rămas. Se miră de ce pleacă tinerii din țară? De asta. Îți faci mașina praf dacă lucrezi la Motru și trebuie să treci zilnic pe aici. Cum au făcut porțiunea aia de drum cu beton peste tot de ce nu au terminat și aici, înspre satul nostru?” a spus un localnic.Primarul Sorin Bucurescu spune că firma de construcții care a lucrat anul trecut la drum nu s-a mai înțeles acum la preț cu Complexul Energetic Oltenia, cel care finanțează proiectul de 15 milioane de lei. Majorarea salariilor în construcții a obligat firmele să ceară mai mulți bani pentru proiectele în derulare, iar pentru drumul de la Slivilești la Motru asta ar însemna cam 1 milion de lei. CEO nu dă însă banii, iar în aceste condiții constructorul și-a luat utilajele și oamenii și a mers spre alte zări, unde finanțarea proiectelor este asigurată fără probleme. Doar Sorin Bucurescu și oamenii pe care îi reprezintă au rămas cu ochi-n soare și cu speranța că poate Consiliul Județean va reuși să urnească din nou lucrurile, drumul fiind județean. „Nu e zi în care nu vin 3 -4 oameni care să nu mă întrebe când se termină lucrarea aceasta. Eu am păstrat legătura și cu constructorul și cu CEO și ambii spun că până la sfârșitul anului se vor apuca de lucrare. Nu știu încă despre care sfârșit de an e vorba. Betonul nu se poate turna nici pe căldură mare, până acum a fost o vreme foarte bună pentru așa ceva, iar la iarnă nici atât. Nu credeam că o lucrare de acest gen poate să fie începută în 2006 și să nu fie gata nici acum, în condițiile în care a fost reîncepută în 2018. Anul trecut eram convins că va fi gata repede. Acum lucrurile arată foarte rău și nu știu când și cine va mai termina ce s-a început aici”, afirmă edilul.
Gelu Ionescu