Amenzi de peste 370.000 de lei, aplicate de comisarii lui Giurcău


Comisariatul Județean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj, instițutie publică fără personalitate juridică, organizată ca structură teritorială subordonată Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud – Vest Oltenia (Craiova) a acţionat potrivit atribuţiilor ce-i revin pentru asigurarea şi respectarea drepturilor cetăţenilor în calitatea lor de consumatori, pentru prevenirea și combaterea practicilor care dăunează vieții, sănătății, securității și intereselor economice ale acestora, în concordanţă cu strategia și politica Guvernului în domeniul protecției consumatorilor. Activitatea de control efectuată la nivelul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Gorj, s-a desfașurat în conformitate cu Programul stabilit la nivelul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, precum și cu tematicile proprii de control. „Astfel, în perioada iulie-septembrie 2019 au fost desfășurate un număr total de 433 de acțiuni de control în urma cărora au fost încheiate 219 procese verbale de constatare a contravenției, dintre care un număr de 132 cu amenzi în valoare totală de 374.400 de lei. Tot în aceeași perioadă s-au înregistrat 159 de reclamații. Acestea au fost instrumentate în conformitate cu prevederile Procedurii generale privind soluționarea petițiilor consumatorilor, aprobată prin Ordin al Președintelui ANPC. Valoarea produselor înlocuite sau restituirilor s-a ridicat la 22.970 de lei. De remarcat este faptul că nu am înregistrat petiții care să nu fie soluționate în cadrul termenului legal prevăzut de OG nr. 27/2003 privind soluționarea petițiilor”, a declarat Mădlin Giurcău, comisar-şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC).În concordanță cu atribuțiile legale, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Gorj a realizat activități de informare, consiliere și educare a consumatorilor cu privire la produsele și serviciile destinate acestora, în primul rând, prin intermediul compartimentului de sesizări / reclamații ce poate fi accesat atât direct la sediul instituției, cât și on-line sau telefonic.
Izabella Molnar



Cititi tot articolul