AJOFM Gorj, cu porțile deschise pentru cei care au promovat BAC-ul


Tinerii gorjeni ieşiţi de pe băncile şcolii, care au promovat examenul de Bacalaureat, au la dispoziție 60 de zile, începând cu 1 august, să se înregistreze ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

Actele necesare pentru înregistrarea la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Gorj, ca persoană în căutarea unui loc de muncă, sunt următoarele: act de identitate (copie şi original), adeverinţă din care să rezulte data absolvirii (copie şi original), adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea „apt muncă”.
Absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o primă de inserţie egală cu de trei ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data încadrării. Valoarea indicatorului social de referință este de 500 de lei. În plus, ca toți ceilalți șomeri, au dreptul și ei la alte prime, respectiv de mobilitate, dacă se angajează la o distanță mare față de localitatea de domiciliu. În categoria primelor de mobilitate intră cea de relocare (până în 900 lei), încadrare (0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi) pentru cei care fac naveta la peste 15 kilometri, sau de instalare (12.500 lei), în cazul celor care se angajează la mai mult de 50 kilometri și își mută domiciliul. În ceea ce-i privește pe angajatori, aceștia iau timp de un an 2.250 lei pentru fiecare absolvent încadrat pe o perioadă nedeterminată.
Izabella Molnar



Cititi tot articolul