ACTIVITATE METODICO-ȘTIINȚIFICĂ LA GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ,,MIHAI EMINESCU” TG- JIU


,,Copilul
trăiește în lumina fericită a jocului, spiriduș ce preface zilele în sărbătoare
și viața în minune
” (S. Bivolaru)

În data de 23 mai 2019 Grădinița cu Program Prelungit ,,Mihai Eminescu” Tg- Jiu condusă de director, profesor Ana Maria Bîzdoacă, a fost gazda Cercului Pedagogic al grupelor mici din Centrul metodic Tg- Jiu – Rovinari având ca teme ,,Jocul – modalitate de exprimare a eului, de socializare, învățare, educare, dezvoltare” și ,,Alimentația sănătoasă între concept și implementare”. Acțiunea face parte din calendarul activităților metodico – ştiinţifice, organizate la nivelul judeţului Gorj, de către Inspectoratul Școlar Județean Gorj. Numărul cadrelor didactice participante la această acţiune a fost destul de mare, cadre care îşi desfăşoară activitatea la grupele de preşcolari cu vârste cuprinse între 3 şi 4 ani. De asemenea ne-am putut bucura de prezenţa doamnei inspector şcolar general, prof. dr., Marcela Mrejeru şi de prezenţa doamnei inspector şcolar pentru educaţie timpurie, prof. Anda Janina Gruescu.

Doamnele
educatoare prezente au avut parte de un program de activități incluzând:
primirea  invitaților, Festivalul local
de muzică și dans ,,BUCURIA COPILĂRIEI” – protagoniști fiind preșcolarii celor 5
grupe mici din cadrul Grădiniței ,,Mihai Eminescu”, coordonați artistic de
către doamnele educatoare – manageri ai celor 5 grupe, activitatea
demonstrativă ,,AVENTURI PE TĂRÂMUL CUNOAȘTERII”, comunicări științifice –  dezbateri, prezentări Power Point, referate,
proiecte didactice, realizându-se astfel schimbul experiență – de bune practici,
la nivel județean. Activitatea a continuat cu susținerea unui program de
formare – atelier de literație, intitulat ,,FIECARE COPIL MERITĂ…O POVESTE!”, inclus în cadrul Programului
pilot de lectură în grădinițe implementat, la nivel
național, în parteneriat cu Asociația pentru Educație Timpurie Ovidiu Ro, un program pilot de stimulare a lecturii în grădinițe
și acasă și de dezvoltare a vocabularului, ce aduce în fiecare din județele
țării o serie de intervenții deja testate și care s-au dovedit a fi necesare și
de impact, astfel încât copiii din medii rurale și urbane defavorizate să aibă
șansa unui start corect la școală.

Toate acestea s-au putut realiza
prin aportul deosebit al preșcolarilor, al doamnelor educatoare implicate, al
părinţilor, al partenerilor cărora le
mulţumim pe această cale!

Pentru că activitatea a presupus
un volum de implicare deosebit, “mobilizarea generală” a constituit un atuu
puternic, întreg colectivul dând dovadă de solidaritate şi disponibilitate… VĂ
MULȚUMIM!

Prin acest gen de întâlniri
se dorește o lărgire a viziunii de ansamblu asupra modalităților moderne de eficientizare
a procesului educativ de la nivelul învățământului preșcolar.

Învățământul preșcolar este
și va rămâne perioada cea mai frumoasă a copilăriei, unde, prin joc, copiii
„pot fi tot ce-și doresc” și ne pot transmite stări de bine, astfel încât educația
să-și atingă scopul, iar alimentația sănătoasă trebuie să devină o prioritate.

PROF. ANA-MARIA BÎZDOACĂ

PROF. MARIA- AUGUSTINA
JUREBIE

Articolul ACTIVITATE METODICO-ȘTIINȚIFICĂ LA GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ,,MIHAI EMINESCU” TG- JIU apare prima dată în Impact In Gorj.





Cititi tot articolul