Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a respins marţi cererea de adoptare a unei recomandări către televiziuni de difuzare a spotului audio-video realizat de Administraţia Prezidenţială referitor la referendumul din 26 mai în regim de anunţ de interes public.
Cererea Administraţiei Prezidenţiale a fost respinsă întrucât nu a întrunit voturile necesare, potrivit Agerpres.
Preşedintele propus al CNA, Monica Gubernat, a susţinut că spotul este „100% electoral” şi nu poate fi considerat mesaj de interes public.
Purtătorul de cuvânt al şefului statului, Mădălina Dobrovolschi, a afirmat că acest spot are rolul de a prezenta ce se întâmplă la referendumul din 26 mai.
„Dorim să informăm cetăţeanul şi să sporim gradul de conştientizare a cetăţenilor în legătură cu importanţa referendumului naţional. Solicităm CNA să adopte cu celeritate o recomandare de difuzare a acestui spot audio-video realizat de Administraţia Prezidenţială. (…) Va fi vorba despre un regim de anunţ de interes public către televiziunile naţionale şi locale. (…) În cazul în care CNA consideră că recomandarea nu poate fi remisă către posturile comerciale, solicităm CNA să adopte recomandarea de difuzare a spotului audio-video realizat de Administraţia Prezidenţială pentru prezentarea referendumului în regim de anunţ de interes public de către SRTV şi SRR”, a spus Dobrovolschi.
Ea a adăugat că este vorba despre „un mesaj non-comercial”.
„Prezenţa preşedintelui României în acest spot e una justificată, nu există niciun interes electoral la mijloc. Nu e candidat preşedintele României la nimic în acest referendum. Preşedintele e prezent în acest spot pentru că e iniţiator al acestui referendum, e cel care a semnat decretul de convocare a referendumului şi este misiunea preşedintelui să informeze publicul în legătură cu existenţa acestui referendum şi să îndrume lumea să meargă la vot”, a explicat purtătorul de cuvânt.
Orban: „Vom încerca să suplinim boicotul făcut de CNA şi vom face o amplă campanie de informare a cetăţenilor”
Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat marţi, la Târgu Jiu, că se va încerca suplinirea „boicotului” făcut de Consiliul Naţional al Audiovizualului printr-o amplă campanie de informare a cetăţenilor, el referindu-se la decizia CNA de respingere a unei recomandări către televiziuni de difuzare a spotului audio-video realizat de Administraţia Prezidenţială referitor la referendumul din 26 mai în regim de anunţ de interes public.
„Vom încerca să suplinim boicotul făcut de CNA şi vom face o amplă campanie de informare a cetăţenilor români privitor la referendum şi la importanţa referendumului. Reamintesc ce s-a întâmplat astăzi în CNA ca să fie foarte clar: 1 – CNA a refuzat, în conformitate cu legea, să-şi îndeplinească obligaţia de a acorda timp de antenă pe mass-media şi audiovizuală campaniei pentru referendum. Repet, CNA, astăzi, o majoritate formată din opt reprezentanţi ai PSD, ALDE şi UDMR, a votat împotriva acordării unei decizii de acordare a timpilor de antenă”, a spus preşedintele PNL.
<iframe src=”https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fklausiohannis%2Fvideos%2F292666668350100%2F&show_text=0&width=560″ width=”560″ height=”315″ style=”border:none;overflow:hidden” scrolling=”no” frameborder=”0″ allowTransparency=”true” allowFullScreen=”true”></iframe>
Citeşte şi:
Radu Mazăre: „Scăpați de mine, stați să vedeți când vin frații mei, gemenii!” Replica rămasă în istorie a elevului „inteligent, dar nerespectuos”, devenit unul dintre marii fugari ai României
Post-ul CNA nu a fost de acord ca spotul electoral al preşedintelui Klaus Iohannis, pe referendum, să fie transmis de televiziuni în regim de anunţ de interes public apare prima dată în Libertatea.ro.