Spitalul
de Urgență Târgu Cărbunești a primit fonduri suplimentare de la Casa de
Asigurări de Sănătate Gorj pentru a achiziționa medicamentele stringente, care
lipseau din farmacia unității medicale. Suma pe care a primit-o spitalul, la
sfârșitul săptămânii trecute, a fost de peste 600.000 de lei.
Unitatea
medicală a rămas fără medicamente banale, cum ar fi glucoza sau serul, iar
rudele erau trimise la farmacie pentru a le cumpăra. Mai mult decât atât, unele
operații nu se puteau realiza, pentru că nu existau medicamentele necesare.
Casa de Sănătate desfășoară un control la spitalul din Târgu
Cărbunești.
„Am
dispus și un control și, în același timp, am luat măsuri pentru a solicita
Casei Naționale de Asigurări de Sănătate suplimentarea bugetului la asistența
spitalicească, astfel încăt spitalul să nu aibă nicio problemă în a asigura
medicamentele de care au nevoie pacienții internați. Am semnat un act adițional
cu Spitalul de Urgență Târgu Cărbunești prin care am suplimentat bugetul cu
628.000 de lei pe lunile mai și iunie“, a spus Daniel Șurlea, directorul Casei
de Asigurări de Sănătate Gorj.
Spitalele
au obligația să asigure toate medicamentele
Acesta
a mai precizat că spitalele sunt obligate să asigure toate medicamentele și
investigațiile necesare pacienților: „Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate
a înțeles necesitatea suplimentării bugetului și sperăm să nu mai fie probleme
de acest fel. Spitalele au obligația, conform contractului încheiat cu Casa de
Asigurări de Sănătate, toate medicamentele, materialele sanitare sau
investigațiile paraclinice de care au nevoie pacienții“.
Nepotul
unui pacient a depus o serie de sesizări cu privire la lipsa acută de
medicamente de la Spitalul de Urgență Târgu Cărbunești, chiar cele necesare
pentru efectuarea unor intervenții chirurgicale.
Articolul Spitalul de Urgență Târgu Cărbunești a primit mai mulți bani pentru achiziționarea de medicamente apare prima dată în Impact In Gorj.