Începând cu 1 noiembrie, 12 salariați ai Căii Ferate Uzinale Peșteana-Secția 2 Încărcări Jilț-Rovinari sunt mutați cu serviciul la Stația CFU Motru, pe motiv că unitatea de la Cocoreni-Rovinari ar trebui să facă economii. De fapt, în locul celor 12 au fost aduși deja alți salariați care domiciliază la Albeni, oamenii fiind apropiați decidenților de la Direcția Suport a CEO. Cei 12 nu au semnat încă detașarea, dar spun că vor fi nevoiți să facă asta pentru că li s-a transmis că în caz contrar li se vor desface contractele de muncă.
În loc să trimită salariații cu domiciliul la Albeni la Stația CFU Motru, deoarece distanța pentru naveta angajaților ar fi mult mai facilă, conducerea Direcției Suport a CEO, cu acordul Directoratului, a decis să mute 12 angajați vechi de la CFU Peșteana-Rovinari la 85 de kilometri de casă. Lucrătorii sunt extrem de nemulțumiți și deși au primit deciziile de detașare nu le-au semnat până în acest moment. Unii spun că preferă să li se desfacă contractele de muncă decât să fie nevoiți să parcurgă zilnic distanța dus-întors până la CFU Motru.
Salariații sunt protejați de CCM care stabilește că angajații nu pot lucra la o distanță mai mare de 60 de km de domiciliu, pentru că CEO nu le poate acoperi naveta, dar, chiar și așa lucrătorii nu au siguranța că acest contract colectiv se va respecta, în cazul lor.Neoficial, se motivează că livrările pe căi ferate, de la Cariera Roșia au fost stopate de o jumătate de an, iar lucrătorii CFU ar fi astfel afectați. Oficial, se vorbește însă de economii chiar dacă naveta salariaților CFU pe o distanță mai mare nu înseamnă o economisire a banilor companiei. Echipa de 12 nu înțelege pe ce criterii au fost selectați pentru detașare la Motru, și intenționează să conteste deciziile în instanță.
A.STOICA