Gorj/ Varianta ocolitoare e în continuare lăsată de izbeliște, deşi trebuia finalizată acum trei ani

Gorj/ Varianta ocolitoare e în continuare lăsată de izbeliște, deşi trebuia finalizată acum trei ani


Varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu este în continuare un proiect incert. Cu toate că o singură firmă a depus o ofertă pentru realizarea proiectului, stabilirea câștigătorului licitației se prelungește ca urmare a unui schimb de hârtii între reprezentanții companiei Secol, care a depus oferta, și cei ai Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere. Șoseaua de centură a orașului Târgu Jiu ar fi trebuit să fie gata în luna octombrie a anului 2016. În urmă cu peste un an, lucrările începute de firma Collini Lavori au fost stopate din mai multe motive. Au fost reevaluate lucrările rămase de executat și de la un buget inițial de 151 de milioane de lei s-a ajuns la un buget, atenție!, de 201 milioane de lei. Se poate trage concluzia că ori nu s-a lucrat nimic, deși lucrările se observă la o vizită în teren, ori lucrarea inițială a fost sublicitată.

Trebuie să fie gata în 18 luni

Varianta de ocolire a municipiului Târgu Jiu va avea o lungime de aproape 20 de kilometri. Într-o perioadă de 18 luni, pe varianta ocolitoare Târgu Jiu trebuie construite trei noduri rutiere, două intersecţii giratorii, patru poduri şi opt pasaje. După finalizarea lucrărilor, cu o valoare estimată de 207,096 milioane de lei, fără TVA, accesul pe această variantă se va face din DN 66 (E 79), de la km 69+800 (kilometraj pe DN 66), atât către est (14,909 km), cât şi către vest (5,078 km). Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de minimum cinci ani, dar poate fi majorată până la șapte ani.
Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est, între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66), și are o lungime de 14,9 km. Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest, între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km.



Cititi tot articolul