-Rep. Doamna Inspector General, Marcela Mrejeru, mulţumesc pentru că aţi acceptat acest interviu şi vă doresc mult succes în activitatea pe care o desfăşuraţi în funcţia aceasta de mare răspundere!
-M.M. Cu multă plăcere, dar, mai întâi, pot să vă spun că mi-aţi făcut o surpriză deosebită, dar, în acelaşi timp şi o mare plăcere prin prezenţa dumneavoastră în acest birou!
-Rep. Cu ce am putea începe discuţia noastră? De exemplu, sub ce auspicii aţi preluat activitatea la Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj, acum când suntem la exact o lună de la debutul anului şcolar 2019-2020?
-M.M. Ce să vă spun? Că sunt unele probleme inerente oricărui început şi care sunt legate de numărul copiilor cuprinşi în sistem, de anumite transferuri, dar, nu am avut mari probleme care să ne pună în dificultate, de aceea, vă pot spune că am început activitatea sub auspicii bune şi sperăm ca rezultatele obţinute la sfârşitul anului şcolar în care ne aflăm, să ne bucure, mai ales că au survenit unele modificări în ceea ce priveşte examenul de evaluare naţională, dar şi în structura anului şcolar, pentru că de data aceasta, admiterea la liceu se va face doar pe baza mediei 5, conform Ordinului 4948, emis de către Ministerul Educaţiei Naţionale, în anul 2019, astfel încât prin introducerea acestei medii, nu se face altceva decât să se promoveze învăţământul profesional, iar elevii care vor obţine note peste nota 5 să meargă la liceu.
-Rep. Cum sunt rezolvate în mod curent o serie de probleme legate de transportul elevilor de la domiciliu la şcoală şi din nou acasă?
-M.M. Înainte de începerea anului şcolar, au fost verificate microbuzele care transportă elevii, în colaborare cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie, prilej cu care s-au depistat unele neajunsuri legate de starea tehnică a microbuzelor şcolare şi au fost remediate aceste lucruri, astfel încât elevii să poată fi transportaţi în siguranţă pe ruta domiciliu-şcoală- domiciliu, dar, în principal, vă pot spune că ne preocupă şi siguranţa elevilor în incinta şcolilor, pentru că elevii reprezintă pentru noi, cel mai important aspect al activităţii!
-Rep. Vorbiţi ca un om dedicat educaţiei, cu trup şi suflet!
-M.M. Da, pentru că elevii, copiii aceştia sunt, aşa cum se spune, viitorul naţiunii, iar dacă s-a vorbit despre efective de elevi în scădere, vă pot spune că anul acesta a crescut numărul grupelor de copii preşcolari, ceea ce înseamnă că «vin» din urmă copii, chiar dacă pentru o perioadă scurtă de 2-3 ani, vor mai fi probleme legate de efectivele de elevi din şcoli!
-Rep. Cum lucraţi cu echipa de inspectori pe care aţi preluat-o încă de la instalare şi cum vă adaptaţi la un stil de lucru care presupune şi «munca în teren», spre exemplu?
-M.M. Aţi folosit un termen potrivit, cel de «echipă» şi vă pot spune că au survenit unele schimbări de inspectori la anumite discipline, la istorie, de exemplu, unde domnul Dănuţ Lupulescu l-a înlocuit pe domnul Cristian Ciobanu, de asemenea, la limbi moderne, doamna profesor Pavel Marieta a revenit la «matcă» şi a înlocuit-o pe doamna profesor Dragotă, la chimie, biologie şi fizică, d-na prof. Damo Daniela, a venit pe post, iar doamna Ileana Popescu s-a întors la catedră. De fapt, locul nostru, al profesorilor este la catedră, pentru că funcţiile sunt efemere şi trebuie să înţelegem acest lucru!
,,Pot spune că lucrez foarte bine cu această echipă pe care o am acum”!
-Rep. Aşadar, cum lucraţi cu echipa «remaniată» deja?
-M.M. Personal, pot spune că lucrez foarte bine cu această echipă pe care o am acum, pentru că îmi place să comunic uşor cu oamenii, să le cunosc problemele! Iată, spre exemplu, săptămânile trecute, m-am deplasat pentru îndrumare şi control prin şcolile din judeţ, iar în continuare, vom verifica situaţiile care privesc încadrările pe posturile didactice, paza şi siguranţa elevilor, orarul şcolilor, cataloagele claselor, certificatele acestea de integritate comportamentală care se cer acum pentru profesori sau situaţia manualelor şcolare!
-Rep. Ce vă propuneţi să aduceţi nou în activitatea IŞJ Gorj?
-M.M. În primul rând, să fim ceva mai eficienţi şi mai transparenţi în relaţia de comunicare cu mass-media, în special cu presa, apoi, să comunicăm cu colegii directori de unităţi şcolare, iar, în activitatea inspectoratului, mă gândesc la realizarea Centrului de excelenţă a cărui locaţie va fi chiar în incinta inspectoratului şcolar, la etajul al III-lea!
-Rep. Ce altceva mai doriţi să întreprindeţi, în viitorul apropiat?
-M.M. De asemenea, îmi doresc realizarea unei şcoli de spital, în care profesorii voluntari să-i viziteze pe copiii care sunt internaţi mai mult de o lună de zile în spital, astfel încât copiii să ne simtă aproape şi împreună cu profesorii-voluntari, vom căuta să cooptăm şi elevii care doresc să participle la această activitate!
-Rep. În încheiere, mă adresez cercetătorului inspirat care a publicat lucrări de specialitate, un doctor în istorie, de aceea, spre exemplu, v-aş întreba, ce mai cercetaţi şi ce mai studiaţi din documentele vechi ale Gorjului şi ale Comunei Plopşoru, localitatea dumneavoastră natală?
-M.M. Lucrez la monografia a trei sate ale Comunei Plopşoru, fiind vorba despre satele: Ceplea, Broşteni şi Izvoarele, de acolo de unde se trage neamul meu şi de aceea, vă pot spune că încerc să depistez chiar arborele genealogic al familiei mele, pentru că de câţiva ani m-am extins, şi doresc să aprofundez istoricul acestor sate! E vorba despre o monografie, la care nu i-am găsit un titlu adecvat, pentru că încă mai cercetez documente inedite şi chiar valoroase, aşa cum sper!
-Rep. Vă doresc mult succes în noul an şcolar şi în anii care vin, motiv pentru care vă promit că nu peste multă vreme, vom continua dialogul nostru, pentru că sunteţi un interlocutor plin de vervă şi înclinat spre ceea ce înseamnă viitorul mai bun al învăţământului preuniversitar, care are atâta nevoie de elite, aşa cum bine subliniaţi la deschiderea noului an universitar de la Universitatea «Constantin Brâncuşi» din Târgu-Jiu!
Profesor, Vasile GOGONEA