ANAF intenționează să angajeze, în sistemul fiscal, tineri valoroși, absolvenți de studii superioare de specialitate, deoarece o treime din personalul său are vârsta cuprinsă între 51 – 60 de ani, se arată într-un comunicat de presă al instituției.
„Mai mult decât atât, în perioada 2019 – 2020, vor ieși la pensie aproape 2.500 de angajați ai ANAF, dintre cei 23.500. Astfel, concluzia managementului ANAF a fost că personalul trebuie întinerit, iar media de vârstă trebuie scăzută. Pe lângă cursurile de pregătire din cadrul Școlii de Finanțe Publice și Vamă, din cadrul MFP (care se va transforma în Școala de Fiscalitate, Finanțe Publice și Vamă), tinerii angajați vor beneficia și de un transfer de know-how de la colegi îndrumători, cu o bogată experiență și un nivel profesional ridicat”, se arată în document.
În acest sens, intenția conducerii ANAF este de a transforma majoritatea celor aproape 3.000 de posturi vacante existente în posturi de inspectori debutanți.
Pe viitor, ANAF vrea ca absolvenții să fie selectați în funcție de o serie de criterii, cum ar fi nota finală a examenului de absolvire, note obținute la disciplinele de specialitate și interviu. În baza lor, aceștia vor intra în sistem ca stagiari, vor beneficia de îndrumători și vor urma, totodată, cursurile Școlii de Fiscalitate, Finanțe Publice și Vamă. La finalul perioadei de stagiu, debutanții vor susține un examen, vor fi evaluați, pentru a se stabili modul în care corespund exigențelor instituției.