Asociația OvidiuRo anunță încheierea Atelierelor de Vară Șotron 2019, cu cele mai bune rezultate de până acum: 1200 de profesori de învățământ preșcolar au organizat vara aceasta 480 de Ateliere de Vară, în 37 de județe. 6000 de copii au participat în lunile iulie și august, timp de două săptămâni, la Ateliere – un modul educațional organizat an de an de OvidiuRo, începând cu 2001, pe perioada vacanței de vară, cu scopul de a le oferi copiilor din comunități defavorizate experiențe de învățare prin joc, explorare și colaborare; activitățile sunt organizate voluntar de profesori, iar trainingurile și materialele educaționale sunt puse la dispoziție de OvidiuRo. Proiectul a fost implementat cu suportul Grupului Fildas-Catena, Raiffeisen Bank și GlaxoSmithKline România.
În județul Gorj, șapte Ateliere Șotron susținute de 20 de profesori – voluntari din județ au avut anul acesta loc în lunile iulie și august, cu un total de aproximativ 100 de copii participanți – majoritatea din medii rurale și urbane defavorizate.Tema Atelierelor din acest an a fost Lumea vie – plante și animale, iar în fiecare zi copiii și profesorii au explorat prin activități integrate ceea ce ne înconjoară, de la firul ierbii până la stele. În ateliere s-au aplicat multe elemente din noul curriculum pentru educație timpurie, recent aprobat.
Obiectivul Atelierelor a fost acela de a crea o comunitate de învățare, cu scopul de a dezvolta autonomia în învățare a copiilor, de a încuraja cooperarea, de a aprofunda cunoștințe și, de asemenea, pentru a le deschide poarta spre cunoaștere acelor copii care nu au alte experiențe de învățare pe timpul verii.Prof. Dr. Marcela Mrejeru, Inspector Școlar General al Inspectoratului Școlar Județean Gorj: „În an acest an, în perioada vacanței de vară, la nivelul județului Gorj s-au desfășurat Ateliere de Vară Șotron în localitățile Roșia de Amaradia, Rovinari, Stoina, Târgu-Cărbunești, Târgu-Jiu, Tismana. Acestea au fost posibile cu sprijinul Asociației OvidiuRo care a pus la dispoziție materiale educaționale pentru desfășurarea activităților și al profesorilor voluntari care s-au înscris, majoritatea fiind educatoare aflate sub coordonarea inspectorului școlar Anda-Janina Gruescu. Activitățile desfășurate au oferit copiilor de vârstă preșcolară din familii defavorizate experiențe de învățare prin joc, explorare și colaborare, asigurând astfel, o educație timpurie de calitate”.Activitățile din cadrul Atelierelor au fost susținute cu materiale educaționale puse la dispoziție de OvidiuRo (de la numeroase cărți ilustrate de ficțiune sau non-ficțiune la hărți, lupe, magneți, kituri de germinare și de igienă sau cărți pentru copii, acasă), materiale ce au rămas în grădinițe și vor fi folosite de copii, în noul an școlar. De asemenea, profesorii au participat la cel puțin unul din trainingurile regionale, județene sau locale dedicate Atelierelor, susținute de trainerii și profesorii-formatori OvidiuRo în lunile iunie și iulie.Maria Gheorghiu, Cofondator OvidiuRo: „Vara aceasta am avut o participare-record la Ateliere, față de anii trecuți. Practic, numărul educatoarelor care au susținut un Atelier s-a dublat. Este pentru noi un semn evident că schimbarea începe să vină, din interior: profesorii simt ei înșiși nevoia de a aduce metode interactive de învățare în activitățile la grupă, vor să atragă resurse noi și de calitate, mai ales în grădinițe defavorizate și sunt deschiși să schimbe semnificativ felul în care s-au raportat până acum la copii, în activitățile zilnice”.
A.S.