Comandamentul ,,Litoral 2019” a fost activat, săptămâna trecută, de către conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Şi de la Gorj, un comisar s-a deplasat pe litoral încă din data de 3 iulie.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) înfiinţează, în perioada estivală, structura pentru protecţia consumatorilor ,,Comandament Litoral 2019”.
Devenit tradițional, în perioada vacanțelor de vară, Comandamentul Litoral 2019 are scopul prevenirii şi combaterii practicilor care dăunează vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor şi asigurării dreptului acestora de a fi informaţi.Şi un comisar al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC), instituţie condusă de comisarul-şef adjunct Mădălin Giurcău, se află în această perioadă pe litoral, fiind detașat pentru a sprijini colegii din ţară în efectuarea de controale şi în acţiunile de informare. Gorjenii care se vor afla în această vară pe litoralul Mării Negre trebuie să ştie că au la dispoziţie mai multe locaţii unde pot depune reclamaţii sau sesizări în legătura cu nerespectarea drepturilor acestora în calitate de consumatori. Structura specială a ANPC, subordonată direct Președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și aflată sub coordonarea operativă a comisarului-șef adjunct Constanța, Horia Constantinescu, va desfăşura următoarele activităţi: controale operative, preluarea şi cercetarea reclamaţiilor, activităţi de informare şi educare a consumatorilor, consilierea operatorilor economici și controale tematice naționale și proprii structurii etc.
,,Comandamentul Litoral 2019”, care va avea centrul operațional în cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanța, își va derula activitatea astfel încât cetățenii care se află, în această vară pe litoralul românesc al Mării Negre, momentul cel mai aglomerat al anului în zonă, să poată beneficia de produse și servicii corespunzătoare și în deplină concordanță cu prevederile legii. Consumatorii aflați pe litoral, care constată nereguli în toată această perioadă, au la dispoziție numărul de telefon al CJPC Constanța, pentru a sesiza situațiile rapid. Numărul de telefon este 0241.550.550.,,Pe parcursul campaniei desfășurate de ANPC, pe litoral, prin structura sa special creată, vom informa consumatorii, după fiecare etapă a acțiunilor de control care au fost constatările comisarilor ANPC, în teren, referitoare la produsele și serviciile oferite publicului, în sezonul estival. Cu acest prilej, ANPC îi asigură încă o dată pe cetățeni că supraveghează atent și minuțios piața, verificând modul în care operatorii economici care activează în România respectă prin produsele și serviciile lor, drepturile consumatorilor”, au transmis reprezentanții ANPC. Conducerea ANPC îi asigură pe consumatorii gorjeni care îşi petrec vacanţa la mare că se vor face verificări în unităţile de cazare, unităţile de alimentaţie publică, terase, fast-food-uri, dar vor fi verificate şi serviciile de agrement, serviciile de închiriere şezlonguri pe plajă sau articole sportive, comercializarea produselor specifice sezonului estival: produse cosmetice de protecţie solară, ochelari de soare, costume de baie, saltele şi alte articole de plajă.
Izabella Molnar