Comunicarea, cheia relației dintre medic și pacient



Centrul de zi Christian a fost gazda unui workshop de
comunicare dedicat reprezentanților asociațiilor de pacienți, organizat de
Coaliția Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România.
Construirea unei relații de comunicare autentice
dintre medic si pacient cere timp si înțelegere din partea ambelor părți, a
fost mesajul transmis în cadrul sesiunilor.

 Comunicarea cu medicul este extrem de
importantă, iar pacienții au rolul lor în dezvoltarea unei mai bune relații cu
profesioniștii din sănătate, în viziunea reprezentanților asociațiilor de
pacienți participante la trainingul de comunicare derulat sâmbătă, 6 iulie
2019, la Târgu Jiu, Centru de zi Christian și organizat de Coaliția Organizațiilor
Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România. Acesta este al treilea training
regional dedicat asociațiilor de pacienți din cadrul proiectului ”Vorbește cu
medicul tău!”, derulat de COPAC, cu scopul îmbunătățirii abilităților de
comunicare medicală. În total la aceste traininguri au participat aproximativ
60 de reprezentanți ai asociațiilor de pacienți din întreaga țară. Totodată, au
fost organizate și trei traininguri de comunicare în sănătate pentru studenții
la medicină din București și din Cluj.

Beneficiile discuțiilor

Subiectele abordate în cadrul tuturor
trainingurilor au fost comunicarea medic-pacient, comunicarea cu presa și
comunicarea oline. ”Pentru mine, ca președinte al unei asociații de pacienți la
început de drum, este important să învăț de la oameni cu experiență lucruri, pe
care sa le aplic în asociația noastră și să împărtășesc aceste noutăți
membriilor asociației, a declarat Andreea Maria Szabo, președintele Asociației
Charcot Marie Tooth România.

”Din experiența noastră, am constatat că este
o mare nevoie de pregătire în comunicarea medic-pacient, motiv pentru care am
derulat acest program de training. Interesul crescut al reprezentanților
asociațiilor de pacienți, ne-a făcut să credem că este nevoie de astfel de
traininguri, atât pe comunicare, cât și pe alte zone, cum este organizarea
sistemului de sănătate, aprobarea medicamentelor, etc.”, a precizat Radu
Gănescu, președintele COPAC.

Articolul Comunicarea, cheia relației dintre medic și pacient apare prima dată în Impact In Gorj.





Cititi tot articolul